Geitenproject Kenia.

Op verzoek van Wim van den Burg heeft de “Cees Kant Stichting’ in augustus 2012 via een donatie de uitvoering mogelijk gemaakt van een geitenproject in Mpeketoni (Kenia). Tien geiten en drie geitenbokken werden aangeschaft. De geiten zijn geschonken aan de verzorgers van vijf kinderen waarvan de ouders overleden zijn aan Aids. De grootouders zijn in hun plaats getreden als verzorgers/opvoeders. Zij – mensen zonder bezittingen - kregen ieder twee geiten verstrekt. Met de melk van de geiten kunnen zij de kinderen beter voeden. Ook bestaat de mogelijkheid inkomsten te verwerven door de verkoop van geitenmelk. Afspraak is dat het eerst geboren geitje weer teruggegeven wordt om anderen die daar ook behoefte aan hebben te helpen. De daarna geboren geitjes zijn voor de
verzorgers ofwel om met de melkopbrengst meer te doen, dan wel om door de verkoop hun leefomstandigheden te verbeteren.Een voorbeeld van kleinschalige en directe ondersteuning. Dit project werd opgezet na de uitwisseling van informatie tussen twee organisaties die de “Cees Kant Stichting’ met elkaar in contact bracht. Blijkt te werken in Nepal en zal naar verwachting ook werken in Mpeketoni (Kenia). Mooi als je die rol van intermediair kunt vervullen
Stacks Image 1052